Het belang van coaching on the job!
Bij Zenda Support stopt een detacheringstraject niet wanneer wij één van onze IT helden kunnen koppelen aan een opdrachtgever. Wij kennen onze IT professionals goed en weten zo precies wie binnen jouw team het beste tot zijn recht komt. Om ervoor te zorgen dat onze match nog meer waarde voor jouw team oplevert, loopt Career Manager Melvin (na de Corona maatregelen) graag met jouw team mee voor coaching on the job!
Juiste begeleiding van IT Servicedeskmedewerkers
Zenda Support is specialist op het gebied van IT support. Wij leveren capaciteit voor jouw IT servicedesk in de vorm van helpdeskmedewerkers, werkplek- en/of IT beheerders. Dat doen we voor migratie- en uitrolprojecten, maar vooral voor de langere termijn. Ongeacht de duur van jouw opdracht hechten wij veel waarde aan de juiste match op basis van jouw wensen, eisen en benodigde softskills. Tijdens onze samenwerking begeleiden wij onze IT helden met hun opdracht. Hierdoor kunnen zij zich verder ontwikkelen en jou als opdrachtgever steeds meer kwaliteit bieden. Wellicht heeft één van jouw medewerkers of jouw team hier ook interesse in of baat bij?
Coaching on the job is cruciaal
In ons coaching on the job traject kijkt onze Career Manager (Melvin) mee in het functioneren van de servicedesk. Hij let daarbij op een aantal cruciale punten. Zijn bevindingen werkt hij uit in een advies, waarin hij onder andere antwoord geeft op vragen als:
- Waar loopt het team tijdens dagelijkse werkzaamheden tegenaan?
- Wat moet er gebeuren om dit beter in te richten?
- Hoe acteren de teamleden zowel individueel als in een team?
- Kunnen er bepaalde activiteiten geautomatiseerd worden?
- Welke gesprekstechnieken worden er gebruikt?
- Is er behoefte aan scholing van het kennisniveau?
De uitkomsten van Melvins bevindingen kunnen betekenen dat (één van) de teamleden een training nodig heeft op bijvoorbeeld het gebied van communicatie en/of het geven van feedback. Maar ook het coachen op gesprektechnieken aan de telefoon, een verbetering van (interne) processen of een andere manier van (samen)werken kan uit het advies naar voren komen.
Je kan het niveau van jouw IT Servicedesk naar hoger niveau tillen
Om tijdens de coaching on the job zo compleet mogelijk in te kunnen spelen op de dagelijkse gang van zaken, is het – afhankelijk van de grootte van jouw team – van belang een (nader te bepalen) aantal dagen mee te lopen. Hierdoor kunnen we zo goed mogelijk inspelen op de behoeften van jouw team en kunnen we samen de servicedesk naar een hoger niveau tillen.
Gezien de maatregelen rondom het Coronavirus is dit traject in teamverband momenteel niet mogelijk. Individuele coaching van IT helden en voortgangsgesprekken met opdrachtgevers worden via online tools als Teams ingepland. Uiteraard helpen we je tot die tijd al wel graag verder! Mocht je specifieke of dringende vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op. Heb je interesse in ons coaching on the job traject? Meld je dan nu alvast aan! Zodra de RIVM richtlijnen het weer toestaan plannen we zo snel mogelijk een afspraak in.