Een terugblik op 1 jaar Zenda Support
Begin 2019 startte Zenda Support met de werving van haar eerste IT helden. Na de oprichting in januari lanceerden we in april onze website en gingen we daarmee ook écht live. Nu de lente zijn intrede weer heeft gemaakt en we opnieuw in april zijn aangekomen, bestaat Zenda alweer één jaar! Tijd om de balans eens om te maken en terug te kijken op alle bereikte hoogtepunten.
Veel vraag naar ICT-ers in groeiende arbeidsmarkt
Allereerst kunnen we concluderen dat hetgeen waar we ons op richten, het opleiden en detacheren van IT helden, daadwerkelijk goed lukt! In het afgelopen jaar zijn we gegroeid naar ruim 50 medewerkers die we werk mogen bieden bij vele diverse opdrachtgevers. Naast meerdere net afgestudeerde schoolverlaters hebben we ook een aantal dames met een HBO diploma van een heel andere studierichting aangenomen en omgeschoold richting ICT werkzaamheden. Hierdoor hebben we velen een mooie kans op de arbeidsmarkt gegeven!
Detachering, Co-Sourcing en Fixed price sourcing
Buiten de werving en selectie van onze IT helden hebben we ons volop ingezet om voor onze opdrachtgevers onze dienstverlening zo compleet en goed mogelijk te laten aansluiten op hun behoeften. Naast reguliere detachering van IT support medewerkers zijn onze co-sourcing en fixed price sourcing een groot succes. Ook onze efficiënte werkwijze in en rondom een migratie is veel ingezet. Dat deden we overigens niet alleen voor interne projecten zoals werkplekverhuizingen of migraties naar een nieuw mobile device, want we ondersteunden bijvoorbeeld ook bij het inrichten van de ICT voor verplaatsbare “ziekenhuisunits” ten behoeve van bevolkingsonderzoek naar borstkanker.
Als IT detacheringsbureau gaan we voor partnerships
En het allermooiste: we zijn nog langer niet klaar! Onze naam is al aardig bekend in de detacheringsmarkt, al stoppen we natuurlijk nooit om daar aan door te blijven werken. Zo hebben we diverse partnerships gesloten met bedrijven namens wie we “white label” servicedesk teams bij hun opdrachtgevers in mogen inrichten.
Samenwerking opdrachtgevers en IT Support helden
Ook de komende jaren blijven we ons volop richten op een mooie samenwerking met onze opdrachtgevers en onze IT helden. Samen zorgen we voor een verdere ontwikkeling van onze IT helden, op de werkvloer van onze opdrachtgevers of intern binnen onze zusterorganisatie VX Company. Ook zullen we nieuwe diensten lanceren en kunnen we onze medewerkers steeds beter ondersteunen met hun ontwikkeling. Maar wat we ook doen, ons basisprincipe blijft altijd: “large enough to serve, small enough to care“. Dat combineren we met “work hard, play hard” en gieten we in toffe uitjes zoals lasergamen of ons uitje naar het Nederlands Elftal.
Werving van IT talent tijdens de Corona pandemie
Momenteel heeft de hele wereld last van de coronacrisis. Ondanks deze crisis is ons enthousiasme voor de werving, selectie, detachering en groei van onze IT helden nog minstens net zo groot als bij de start van Zenda Support. Ook in deze periode blijven we ons zoveel mogelijk inzetten op het ondersteunen van onze opdrachtgevers en IT helden voor de juiste combinatie, onder andere door onze kosteloze remote inwerktijd voor nieuwe matches.