Wanted
18 januari 2023 Blog

De voordelen van de inhuur van een IT Support trainee

Wij organiseren meerdere malen per jaar de Zenda Support IT Bootcamp, ook wel een IT Traineeship. Dit traject duurt een maand en wordt gevolgd door groepjes van 8-10 startende IT helden. We leggen jou graag uit wat de mensen leren tijdens dit traineeship en waarom het interessant voor jou kan zijn een trainee aan jouw IT Support team toe te voegen!

Wie volgen de IT bootcamp van Zenda Support ?

Per bootcamp selecteren wij 8-10 talenten met een sterkte affiniteit met ICT. Tijdens het sollicitatietraject wordt al streng geselecteerd op onder andere drive/enthousiasme, servicegerichtheid, kennis, ervaring en communicatieve vaardigheden. Hoe beter de selectie aan de voorkant, hoe groter de kans op het succesvol afronden van de bootcamp.

Naast bovenstaande eisen werken we bij voorkeur met mensen die een ICT opleiding hebben afgerond en relevante stages hebben gevolgd. We merken dat hier al een goede basis is gelegd en de talenten dus al ervaring hebben op de IT Servicedesk en als werkplekbeheerder.

Veel aandacht voor softskills

De bootcamp duurt een volledige maand. Tijdens deze maand wordt een afwisselend programma aangeboden, waarin veel aandacht is voor de ontwikkeling van de softskills van de deelnemers. Juist nu de talenten in de fase zitten van school naar een betaalde baan en opdracht, is hier vaak nog veel aandacht voor nodig. Denk hierbij aan goed communiceren, registreren in bijvoorbeeld TOPdesk, omgaan met boze eindgebruikers, professioneel gedrag etc.

De volgende onderwerpen komen uitgebreid aan bod:

  • (non) verbale communicatie
  • Intake training
  • Troubleshooten (ICT gerelateerd)
  • Omgang met geïrriteerde / boze eindgebruikers
  • Omgang met de perceptie van de klant
  • Schriftelijke communicatie (vertaling van gesprek naar ticket)
  • Feedback geven en ontvangen
  • Professioneel gedrag

Waar nodig wordt de training uitgebreid of krijgen mensen op bepaalde onderdelen bijvoorbeeld 1 op 1 extra aandacht.

ITIL en Microsoft certificering

We merken dat de combinatie starten met een eerste baan en opdracht, reistijd en studie in het begin vaak erg zwaar is. We hebben in het verleden vaak gezien dat certificering als eerste aan de kant wordt gezet om de druk wat te verlichten. Erg jammer, juist omdat het zo belangrijk is een aantal officiële certificaten te behalen.

Om te zorgen dat onze aanstaande IT helden met de juiste skills op pad gaan laten we ze diverse trainingen volgen. We zetten goede trainers in die opleiding geven op gebied van Microsoft technieken en ITIL processen. Tijdens de bootcamp verzorgen we de volgende trainingen:

  • MS-900: Microsoft 365 fundamentals
  • AZ-900: Microsoft Azure fundamentals
  • ITIL Foundation v4

Tijdens de trainingen zitten ook oefenexamens en jawel…..daarna wordt het zweten en knikkende knietjes zodra de officiële examens worden afgenomen. Deze spanning maakt plaats voor trots als de deelnemers na de bootcamp op hun cv kunnen zetten dat ze als starter al 3 certificaten hebben behaald en de Zenda Support bootcamp succesvol hebben afgerond.

Waarom zou je een IT trainee in willen zetten

Inmiddels werken we met vele organisaties samen en worden onze IT trainees succesvol ingezet op diverse opdrachten. We horen veel terug dat onze talenten erg enthousiast aan de slag gaan en een enorme drive hebben om het geleerde in de praktijk toe te passen en snel meer te willen leren. Deze drive heeft ook weer positief effect op directe collega’s.

De trainees hebben dankzij hun opleiding en de bootcamp inmiddels ook een behoorlijke basis qua kennis, je kan ze dus goed in “het diepe” gooien. Natuurlijk is er begeleiding nodig, hiervan nemen wij ook een groot deel voor onze rekening. Al onze trainees hebben hun eigen Fieldmanager die ze actief zal begeleiden in hun opdracht. Zie je zaken die verder ontwikkeld moeten worden? Deel het met ons en we gaan ermee aan de slag!

Misschien is het wel het mooiste dat je kan bijdragen aan een succesvolle start van iemands IT carrière! Hoe tof dat we jong talent gezamenlijk een kans kunnen geven. Dit worden ambassadeurs voor het leven!

Is dit niet heel duur?

Zoals je wellicht al weet heeft Zenda Support een transparant prijsmodel en bieden we oplossingen op basis van detachering en fixed price.

Als het gaat om starters vinden we het belangrijk dat hij of zij een mooie eerste opdracht uit kan voeren en is het maken van een goede marge ondergeschikt. Onze medewerkers krijgen allemaal een goed salaris dat meegroeit met hun kennis en ontwikkeling. We maken bij voorkeur afspraken om het tarief mee te laten groeien met de ontwikkeling van de medewerker.

Onze IT Trainees staan klaar om in actie te komen!

Op zoek naar IT talent voor jouw IT Support team?

Laat het ons weten!
Foto Rens Zenda Support

Interesse in de inzet van onze IT Support helden?

Wij zijn het IT detacheringsbureau voor werkplekbeheer & servicedesk waar opdrachtgever en werknemer echt centraal staan. ✔️ 4,9 beoordeling op Google ✔️ Geen verrassingen achteraf ✔️ Partnership
Bekijk onze diensten